В Держпродспоживслужбі Прикарпаття провели захід з нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів
Щороку 15 березня в Україні відзначають Всесвітній
день захисту прав споживачів.
Тож цьогоріч в Головному управлінні
Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області
уже традиційно провели захід з метою привернення
уваги суспільства до необхідності дотримання
законодавства про захист прав споживачів, зокрема в
період воєнного стану.
Участь в заході взяли працівники управління захисту
прав споживачів та контролю за регульованими цінами,
начальники районних управлінь/відділів, працівники консультаційних центрів
Головного управління (в онлайн режимі), представники засобів масової інформації.
Керівник Головного управління Роман Гурський у своєму виступі зазначив, що
повномасштабна війна внесла зміни в усі сфери суспільного життя, позначилась на
законодавстві, в тому числі у сфері захисту прав споживачів. Зокрема, на період дії
воєнного стану в Україні заборонили проведення планових та позапланових заходів
державного нагляду (контролю). В цих умовах Депржпродспоживслужба знайшла
альтернативні шляхи та способи захисту їхніх прав, зосередивши значну увагу на
розгляді звернень громадян консультаційними центрами на місцях, а також
досудового вирішення споживчих спорів – робота так званої «платформи
примирення».
Начальник управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими
цінами Олександр Грибик подав детальний аналіз роботи управління та
консультаційних центрів за 2022-2023 роки, зупинився на шляхах та заходах
реалізації «Регіональної програми захисту прав споживачів 2023 – 2024 роки на
Прикарпатті», серед яких:
- проведення моніторингу суб’єктів господарювання в сфері торгівлі, робіт,
послуг та регульованих цін щодо дотримання законодавства про захист прав
споживачів та державних регульованих цін;
- обстеження та вивчення ринків нехарчової продукції та моніторинг продукції,
яка може бути небезпечною та/або становити загрозу здоров’ю, життю споживачів;
- дослідження рекламоносіїв на території області та вжиття заходів щодо
припинення порушень;
- організація та проведення «круглих столів» на базі органів місцевого
самоврядування за участі представників бізнесу, громадських організацій;
- розробка та впровадження навчального проекту «Я знаю все про права
споживача» на базі профтехосвітніх закладах області;
- проведення навчально-тренінгових заходів для спеціалістів консультаційних
центрів та «Платформи примирення».
Держпродспоживслужба завжди готова до діалогу, співпраці та надання в межах
повноважень необхідної консультаційної та правової допомоги громадянам,
представникам бізнесу та органів місцевого самоврядування.