Як захистити свої права при замовлені послуг з ремонту взуття
Ремонт взуття – послуга, яка не втрачає своєї
актуальності в усі часи. У будь-який час люди
будуть ремонтувати взуття. Попит підвищується
в період кризи, коли люди економлять і
вважають за краще звернутися до майстра, щоб
відремонтувати старе взуття, ніж купувати нове.
Діяльність суб’єктів господарювання в частині
захисту споживачів, під час надання послуг з
ремонту взуття, регламентується наступними
законодавчими актами: Законом України «Про захист прав споживачів», Правилами
побутового обслуговування населення та Інструкцією з надання послуг з ремонту і
пошиття взуття.
Замовлення послуг
Замовлення послуг оформлюється договором (квитанцією).
У ремонт приймається взуття тільки в чистому вигляді. При прийманні
замовлення на ремонт взуття виконавець визначає відсоток його зносу за наявності
вад – незначний, середній та значний:
- незначний (20-30 відсотків) – знос набойок, часткове відставання підборів і
підошов від верху взуття, знос підошви в носковій частині, незначний знос
підошов, зруйнування ниткових швів, пошкодження застібки типу блискавка та
інший незначний знос;
- середній (40-60 відсотків):
40 відсотків – частковий знос підборів, відставання підошов і підборів від верха
взуття, знос підкладки у п’ятковій частині, зруйнування швів;
50 відсотків – знос підборів, що потребує їх заміни, пошкодження обтяжки
підборів, перелом геленки, повторне пошкодження застібки-блискавки;
60 відсотків – деформація форми носково-пучкової або п’яткової частини взуття,
знос підошов і підборів, що потребує їх заміни, розрив верху взуття тощо;
- значний (80 відсотків) – знос деталей верху та низу взуття, що потребує
перетяжки із заміною деталей низу, з союзок і задинок, знос верху, що потребує
заміни.
Вартість прийнятого в ремонт взуття встановлюється за погодженням із
замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом з відсотком
зносу в договорі (квитанції). Оцінка взуття може не проводитися у разі виконання
ремонту в присутності замовника.
Послуги надаються відповідно до переліку та за цінами, затвердженими
виконавцем. Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі
визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або
після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання
замовлення).
При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій
замовнику видається касовий чек. Разом з чеком замовнику видається другий
примірник договору (копія квитанції).
При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому
видається квитанція за формами N ПО-В-1 (виготовлення), N ПО-Р-1 (ремонт) та N
ПО-Д-2 (ремонт у присутності замовника), затвердженими наказом Українського
союзу об'єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від
29.09.95 N 8 ( z0389-95 ) «Про затвердження форм документів суворої звітності та
Інструкцій щодо їх використання», зареєстрованим Міністерством юстиції України
25.10.1995 за N 389/925.
У разі порушення ваших прав як споживача, ви може звернутися із відповідною
заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській
області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надіслати заяву
зручним способом: поштою, електронною поштою – [email protected] , через
веб-сайт управління – https://vetif.gov.ua/activity-management/online-pruyomnaa.html ,
через чат-бот в додатку Telegram – @derzhspozhivsluzhba_bot.
Контактний телефон 0342-559617.