Букачівська територіальна громада

Івано-Франківська область

Права споживачів під час гарантійного ремонту технічно складної побутової техніки

Дата: 28.07.2022 10:31
Кількість переглядів: 118

Фото без опису

Багатьом відома ситуація, коли техніка, яка
знаходиться на гарантійному обслуговуванні
виходить з ладу і споживач, намагаючись їх
полагодити, стикається з численними
проблемами.
Магазин, відправляє споживача в сервісний
центр, а той знаходить масу причин, щоб
відмовити в безкоштовному і своєчасному
ремонті. Наприклад, збільшує термін
проведення гарантійного ремонту, у разі
відсутності запчастин. Змушує споживача розписатися в квитанції та погодитись з
таким умовами, що призводить до збільшення терміну гарантійного ремонту до
тридцяти і більше днів.
Так які ж права має споживач, щодо гарантійного ремонту?
Питання захисту споживачів під час гарантійного ремонту регулюються
статями 8 та 17 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі-Закон) та
Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно
складних побутових товарів (далі-Порядок), затвердженим постановою КМУ від
11.04.2002 № 506.
У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну виробник
(виконавець) зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного
ремонту. Він полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з
метою його використання за призначенням протягом гарантійного терміну. При
виконанні гарантійного ремонту, гарантійний термін збільшується на час
перебування товару в ремонті.
Звертаємо увагу споживачів на те, що Закон передбачає єдиний випадок
відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил експлуатації
товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач
пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків.

З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання
гарантійного ремонту, споживач відповідно до ст. 8 Закону має право звернутися за
своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або
підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (далі
– виконавець). Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід
звертатися в ті з них, які вказані виробником в експлуатаційних документах.
Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії,
додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з
позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох
примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її
отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляються
прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з
повідомленням про вручення, в такому випадку споживач знатиме, хто і коли
отримав його претензію.
Відповідно до ст. 8 Закону виконавець повинен усунути недоліки товару
протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк
може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом
товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, споживач має право не
підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.
Звертаємо увагу споживачів на те, що Законом встановлено відповідальність
виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно зі ст. 8 Закону, за кожний
день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві
виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
На час ремонту товару, споживач має право в письмовій формі вимагати
надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його
вага перевищує 5 кг) аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє
тими ж основними споживчими властивостями.
Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються споживачеві з
обмінного фонду, затверджено постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172 «Про
реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».
У разі порушення ваших прав, як споживача, ви може звернутися із
відповідною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-
Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або
надіслати заяву зручним способом: поштою, електронною поштою або через веб-
сайт управління. Контактний телефон 0342-559617.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь