Головне управління Держпродспоживслужби Івано-Франківщини продовжує роботу із захисту прав споживачів в умовах воєнного стану
На період дії воєнного стану в Україні заборонили
проведення планових та позапланових заходів державного
нагляду (контролю).
Щоб дані законодавчі зміни не позначились на правах
споживачів, спеціалісти управління захисту споживачів
Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-
Франківській області основний акцент в роботі змістили на
розгляд звернень громадян та задоволення вимог споживачів шляхом проведення
бесід та надання роз’яснень суб’єктам господарювання з питань застосування норм
законодавства.
Крім того, за останні пів року в області оселилась значна кількість громадян із
регіонів, де тривають бойові дії, відбулась релокація ряду підприємств. Таким
чином, зросла кількість суб’єктів споживчого ринку, збільшився товарообіг, а отже і
кількість порушень споживчих прав.
Так, станом на 01.10.2022 р. до управління захисту споживачів та
консультаційних центрів в містах і районах області надійшло 960 усних та 209
письмових звернень від споживачів та суб’єктів господарювання.
Під час попереднього розгляду спеціалісти задовольнили майже 30% звернень
та посприяли в поверненні споживачам коштів в розмірі 196,9 тис. грн.
Ось декілька фактів:
- ТОВ «Івано-Франківськгаз Збут» повернуло споживачу неправомірно
нараховану заборгованість за послуги газопостачання в сумі 26,3 тис. грн.;
- суб’єкт господарювання, який здійснює продаж товару через мережу Інтернет,
здійснив повернення споживачу коштів за товар, який не підійшов, на суму 2,5 тис.
грн.;
- підприємець, який здійснює торгівлю складно-побутовою технікою, повернув
споживачу кошти за замовлену, але не доставлену в обумовлений строк морозильну
камеру, в сумі 9,5 тис. грн.
Крім того, з метою підвищення споживчої грамотності та упередження
порушень у сфері захисту споживачів, в Держпродспоживслужбі Прикарпаття
провели 4 онлайн-семінари для суб’єктів господарювання, громадськості та
представників органів місцевого самоврядування з питань захисту прав споживачів
туристичної галузі, житлово-комунальних послуг, особливостей рекламування
деяких видів товарів та реалізації політики у сфері державного ринкового нагляду.